5. فروش اقلام در eBay
با تبدیل شدن به یک روند پس انداز ، اکنون زمان خوبی برای شروع فروش مواردی است که دیگر استفاده نمی کنید. ناگفته نماند ، همیشه افرادی هستند که به دنبال چیزهای زیادی هستند.
این تجارت نیاز به هزینه های کم راه اندازی دارد. برای اینکه بدانید با چه قیمتی شروع کنید ، می توانید به یک کار اینترنتی کک یا سایت های حراج مراجعه کنید تا معاملات خوبی در مورد کالاهای پرنعمت پیدا کنید. از مبلمان ، لباس ، اسباب بازی می توانید هر چیزی را پیدا کنید.
صفحه اصلی ای بی
اگرچه هزاران سایت تجارت الکترونیکی برای انتخاب وجود دارد ، eBay همچنان بازار فروش اقلام استفاده شده است. اگر می خواهید سریع درآمد کسب کنید از محبوبیت پلتفرم بهره ببرید.
اگر یک مورد نادر مانند پخش کننده ضبط قدیمی یا کنسول بازی ویدیویی قدیمی دارید ، می توانید از مدل حراج آنها استفاده کنید. در صورت جذب تعداد زیادی از جمع کنندگان ، این مبلغ می تواند تا صدها دلار درآمد کسب کند.
اگر جریان درآمد مکرر دارید ، سعی کنید با ایجاد یک دوره آنلاین برای به اشتراک گذاشتن دانش خود ، درآمد بیشتری کسب کنید. Flea Market Flipper نمونه خوبی از تجارت کالاهای دست دوم است که این کار را انجام می دهد.
6. FBA آمازون
اگر می خواهید فروشنده آمازون شوید ، برای Fulfillment توسط آمازون ثبت نام کنید. این برنامه ای است که می توانید از طریق آن غول تجارت الکترونیکی موجودی کالا ، حمل و نقل و خدمات مشتری خود را مدیریت کنید.
این یک راه حل عالی برای صاحبان مشاغل جدید است که می خواهند یک فرآیند ساده برای تنظیم فعالیت های خود داشته باشند.
با این حال ، به خاطر داشته باشید که برای عضویت در FBA مجبور به پرداخت هزینه های پرداخت و انبار هستید. با این حال ، در مقایسه با اینکه خودتان این جنبه ها را اداره می کنید ، در کل مدت می توان مقرون به صرفه تر بود.
7. تجارت Dropshipping
اگر می خواهید از خانه درآمد کسب کنید Dropshipping یکی از بهترین ایده های تجارت آنلاین است. برخلاف یک فروشگاه آنلاین معمولی ، شما می توانید یک سایت تجارت الکترونیکی را بدون دردسر ساختن محصولات یا مدیریت سهام اداره کنید.
در عوض ، شما می توانید با عمده فروشان شریک شوید تا محصولات خود را با نام تجاری آنها برچسب گذاری کنید. وقتی شخصی خریدی انجام می دهد ، شما به شرکت اطلاع می دهید تا سفارش خود را برای مشتری ارسال کند.
بنابراین ، شروع به کار dropshipping یک تجارت آنلاین ارزان قیمت است. برای راه اندازی فروشگاه ، تنها یک وب سایت ، یک لپ تاپ و دسترسی به دایرکتوری های ارائه دهندگان عمده فروشی مانند SaleHoo و AliDropship نیاز دارید.
علی ایده کسب و کار آنلاین از خانه
از آنجا که اکثر فروشگاه های dropshipping محصولات مشابهی را به فروش می رسانند ، مطمئن باشید که برند خود را از رقبا متمایز می کنید. مشاغل با محدود کردن جایگاه خود موفق به انجام این کار می شوند. به عنوان مثال ، Mooshe Socks محدود به فروش فقط جوراب های زیبا است.
8. یوتیوب
از آنجا که YouTube یکی از پربیننده ترین سیستم عامل ها در اینترنت است ، اگر به درستی این کار را انجام دهید ، تبدیل شدن به یک خالق ویدیو می تواند بسیار سودآور باشد.
با بیش از دو میلیارد کاربر ، بازارهای مختلفی وجود دارد که می توانید دسترسی داشته باشید ، به شرط آنکه مخاطب و پتانسیل تجاری داشته باشید. از وبلاگ نویسی و پخش بازی های ویدیویی گرفته تا جلد موسیقی - گزینه ها بی پایان هستند.
میزان درآمدی که باید بدست آورید به کانالهای درآمدزایی شما بستگی دارد. بیشتر یوتیوب ها از طریق بازاریابی وابسته ، تأییدیه ها ، محصولات و Google AdSense درآمد کسب می کنند. برخی نیز مانند جی شتی سخنرانی و دوره های آنلاین ارائه می دهند.
برای شروع کار YouTube خود ، باید مهارت های ویرایش را بیاموزید و تجهیزات ساخت فیلم خوب بخرید.
همچنین ، شما باید بر ایجاد پایگاه مشترک خود تمرکز کنید. مشاغل معمولاً به دنبال مشارکت با افراد تأثیرگذار با پیروان زیاد و وفادار هستند.
9. پادکستر
پادکست در حال افزایش است و یکی از امیدوار کننده ترین ایده های تجارت آنلاین در این لیست است. فقط در ایالات متحده بیش از 140 میلیون شنونده پادکست وجود دارد و شرکت های بیشتری برای تبلیغ محصولات خود با پادکسترها همکاری می کنند.
مانند سایر متخصصان تولید محتوا ، انتخاب جایگاه مناسب مهم است. اگر با یک موضوع محبوب شروع می کنید ، مطمئن شوید که پادکست شما از رقابت متفاوت است.
یا چیزی خاص و به موقع انتخاب کنید. در مواقعی از این دست ، می توانید برنامه ای در مورد فاصله اجتماعی یا در امان ماندن از ویروس COVID-19 انجام دهید.
پادکست ها از طریق بازاریابی وابسته و محتوای حمایت شده درآمد کسب می کنند. با این حال ، کسانی که تعداد زیادی شنونده دارند می توانند به شبکه های تبلیغاتی پادکست مانند Midroll بپیوندند.
اگر می خواهید پادکست را شروع کنید ، روی برخی از تجهیزات صوتی عالی و نرم افزار ویرایش مانند Adobe Audition سرمایه گذاری کنید.
برای انتشار پادکست شما دو راه وجود دارد: با عضویت در یک سیستم میزبانی پادکست یا ایجاد وب سایت خود. آخرین گزینه به شما امکان کنترل بیشتر برند و درآمدزایی از آن را می دهد.
1. بازاریابی وابسته
اولین بار در این لیست یکی از محبوب ترین ایده های تجارت آنلاین است. با بازاریابی شرکت های وابسته ، می توانید برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران درآمد کسب کنید.
این گزینه جایگزین کسب و کار آنلاین برای بسیاری از سازندگان محتوای آنلاین است. بسیاری از شرکت ها دوست دارند محصولات خود را توسط تأثیرگذار توصیه کنند زیرا دهان به دهان هنوز هم یک استراتژی بازاریابی موثر است.
اگر عاشق مرور محصولات هستید ، بازاریابی شرکت های بزرگ یک مکان عالی برای شروع است. بسیاری از افراد با ایجاد یک وب سایت مبتنی بر یک جایگاه خاص در این حرفه افزایش یافته اند: از هدفون گرفته تا غذای سگ گرفته تا تشک.
نحوه پرداخت آنها به شرکت بستگی دارد. اغلب اوقات ، هر بار که شخصی کالایی را خریداری می کند یا روی پیوند وابسته در سیستم عامل شما کلیک می کند ، کارمزد دریافت خواهید کرد.
برای شروع ، به برنامه های وابسته مانند Affiliate های Hostinger ، Amazon یا ShareASale بپیوندید. صدها عنصر برای ارائه در وب سایت خود پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که محصولی متناسب با مخاطب و مخاطب خود انتخاب کرده اید.
صفحه اصلی برنامه وابسته میزبان
2. وبلاگ نویسی
امروزه ، وبلاگ نویسی هنوز یک تجارت سودآور است. این یک روش عالی برای کسب درآمد آنلاین با به اشتراک گذاشتن دانش و علایق خود است.
با این حال ، شما باید استراتژی های صحیحی برای کسب درآمد پایدار داشته باشید.
کلید یک وبلاگ موفق انتخاب طاقچه مناسب است. نه تنها باید متناسب با تجربه و علاقه شما باشد ، بلکه باید مخاطبان قابل توجهی نیز داشته باشد. وبلاگ شما تضمین می کند اگر افرادی خارج از جعبه به دنبال شما می گردند ، به بازدید و بازدید دست پیدا می کند.
همچنین ، جایگاه باید پتانسیل تجاری داشته باشد. منابع اصلی درآمد یک وبلاگ به گزینه های مختلف کسب درآمد بستگی دارد. این شامل بازاریابی شرکت های وابسته ، ایجاد فضای تبلیغاتی ، ایجاد محتوای حمایت شده ، فروش محصولات ، دوره ها و موارد دیگر است.
پس از راه اندازی وبلاگ خود ، شروع به نوشتن مقالات کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها مطالب مفیدی را برای مخاطبان شما فراهم می کنند. همچنین ، برای بهینه سازی وبلاگ و ایجاد ترافیک بیشتر ، برخی از روشهای بازاریابی دیجیتال را بیاموزید.
اگر به کمک نیاز دارید ، وبلاگ نویسان متخصص مانند Sue Dunlevie دوره هایی دارند که می توانید برای رشد وب سایت خود استفاده کنید. یا نکات مندرج در این مقاله را به عنوان راهنما دنبال کنید.
Sue Dunlevie دوره هایی دارد که می توانید برای رشد وب سایت خود استفاده کنید
3. محتواساز در Patreon
آیا می خواهید یک خالق محتوای آنلاین باشید؟ پیوستن به Patreon را در نظر بگیرید. این یک بستر سرمایه گذاری جمعی است که بسیاری از آن برای جلب حمایت مالی افرادی که کار شما را دوست دارند استفاده کرده اند.
صفحه اصلی patreon
با استفاده از Patreon می توانید گزینه های مختلفی برای عضویت با قیمت های مختلف به هواداران ارائه دهید. در ازای درآمد ماهیانه ، از تصاویر پشت صحنه گرفته تا دوره های آنلاین ، محتوای اختصاصی برای طرفداران خود فراهم خواهید کرد.
بسیاری از خالقین برای زندگی پایدار به پاترئون مراجعه کرده اند ، مانند Humans of New York و Markus Magnusson. ناگفته نماند ، آنها از آن برای ساخت پایه فن و اتصال آن استفاده می کنند.
برای استفاده از سیستم عامل ، برای یک طرح سازنده ثبت نام کنید. با شروع سود ، Patreon برخی از هزینه ها را کاهش می دهد. در عوض ، امکاناتی مانند مربیگری و تجزیه و تحلیل برای کمک به شما در اداره تجارت خود را خواهید داشت.
4. فروش محصولات صنعتگر بصورت آنلاین
آیا هدیه ای برای کاردستی دارید؟ سعی کنید محصولات خود را بفروشید.
مردم در صورت یافتن محصولات منحصر به فرد ، عموماً تمایل بیشتری به پرداخت پول دارند. بنابراین می توانید برای محصولات خود قیمت بالاتری نسبت به بازار متوسط تعیین کنید.
برای بهینه سازی هزینه ها و سود ، فروشگاه خانه خود را راه اندازی کنید و مواد را به صورت عمده خریداری کنید. همچنین ، هنگام طراحی محصول خود اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف مناسبی را در نظر داشته باشید.
آیا در مورد نحوه بازاریابی محصولات خود به ایده هایی نیاز دارید؟ مانند Bario Neal ، برای الهام گرفتن به دنبال مشاغل کوچک صنایع دستی به صورت آنلاین بگردید. این فروشگاه به ویژه با پذیرایی از علاقه مندان به پایداری رونق می یابد.
امروزه سایت هایی مانند Etsy ، eBay و حتی اینستاگرام می توانند در کمترین زمان به راه اندازی هرگونه تجارت کوچک کمک کنند. با این حال ، اگر می خواهید کنترل کاملی بر عملکرد خود داشته باشید ، راه اندازی فروشگاه آنلاین خود را در نظر بگیرید. به این ترتیب ، شما بر نام تجاری خود اختیار خواهید داشت و از اشخاص ثالث هزینه دریافت نخواهید کرد.
اگر قبلاً مشاغلی را اداره نکرده اید ، به دنبال دوره های آنلاین در سیستم عامل هایی مانند Udemy باشید تا به شما کمک کنند.
کنترل دسترسی
هنگامی که منابع و اطلاعات الکترونیکی خاصی فقط به چند فرد مجاز محدود می شود ، یک کسب و کار و مشتریان آن باید اطمینان داشته باشند که شخص دیگری نمی تواند به سیستم ها یا اطلاعات دسترسی پیدا کند. تکنیک های مختلفی برای رفع این نگرانی وجود دارد از جمله دیوارهای آتش ، امتیاز دسترسی ، تکنیک های شناسایی و احراز هویت کاربر (مانند رمزهای عبور و گواهینامه های دیجیتال) ، شبکه های خصوصی مجازی (VPN) و موارد دیگر. [14]
دسترسی
این نگرانی به طور خاص مربوط به مشتریان یک تجارت است زیرا در صورت نیاز مشتری باید اطلاعات خاصی در دسترس باشد. پیام ها باید به روشی مطمئن و به موقع تحویل داده شوند و اطلاعات در صورت لزوم ذخیره و بازیابی شوند. از آنجا که در دسترس بودن سرویس برای همه وب سایت های تجارت الکترونیکی مهم است کسب و کار اینترنتی ، بنابراین باید گام هایی برای جلوگیری از اختلال در خدمات توسط رویدادهایی مانند قطع برق و آسیب رساندن به زیرساخت های فیزیکی برداشته شود. مثالهایی برای حل این مسئله شامل پشتیبان گیری از داده ها ، سیستم های مهار آتش ، سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، حفاظت از ویروس و همچنین اطمینان از وجود ظرفیت کافی برای رسیدگی به تقاضاهای ناشی از ترافیک سنگین شبکه است. [14]
هزینه
اینترنت تجاری که از تجارت الکترونیکی پشتیبانی می کند فقط در ایالات متحده هزینه ای در حدود 2 تریلیون دلار دلار IT با منابع خارجی را دارد. با تهیه و نگهداری کد بصورت سفارشی در هر وب سایت ، بار نگهداری آن بسیار زیاد است. در قرن بیست و یکم ، به دنبال مشاغل جدیدی بگردید که به استاندارد سازی شکل و ظاهر حضور اینترنتی یک کسب و کار کمک می کند تا ماهیت یکنواخت تری داشته باشد تا به کاهش هزینه های نگهداری کمک کند.
راه حل های امنیتی
وقتی نوبت به راه حل های امنیتی می رسد ، تجارت الکترونیکی پایدار نیاز به پشتیبانی از یکپارچگی داده ها ، احراز هویت قوی و حریم خصوصی دارد. برای محافظت از تجارت الکترونیکی ما می توان کارهای زیادی انجام داد. شروع کار با موارد اساسی مانند تغییر به HTTPS از پروتکل قدیمی HTTP منسوخ شده که در برابر حملات آسیب پذیرتر است. علاوه بر این ، موارد دیگری که نیاز به توجه کامل دارند ، امنیت سرورها و پنل های مدیریت ، امنیت درگاه پرداخت ، آنتی ویروس و نرم افزار ضد بدافزار است ، همچنین استفاده از فایروال ها ، بروزرسانی منظم و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ما است.
دسترسی و یکپارچگی داده ها
چندین روش مختلف برای جلوگیری از دسترسی به داده هایی که بصورت آنلاین نگهداری می شوند وجود دارد. یک راه استفاده از نرم افزار ضد ویروس است. این چیزی است که اکثر مردم صرف نظر از داده هایی که دارند برای محافظت از شبکه های خود استفاده می کنند. مشاغل الکترونیکی باید از این امر استفاده کنند زیرا در این صورت می توانند از پاک بودن اطلاعات ارسالی و دریافتی به سیستم آنها اطمینان حاصل کنند. [14] راه دوم برای محافظت از داده ها استفاده از فایروال ها و محافظت از شبکه است. از دیوار آتش برای محدود کردن دسترسی به شبکه های خصوصی و همچنین شبکه های عمومی که ممکن است یک شرکت از آنها استفاده کند ، استفاده می شود. فایروال همچنین توانایی ورود تلاش ها به شبکه و ارائه هشدارها را در هنگام وقوع دارد. آنها برای جلوگیری از اشخاص ثالث در خارج از شبکه بسیار سودمند هستند. مشاغلی که از Wi-Fi استفاده می کنند باید انواع مختلفی از حفاظت را در نظر بگیرند زیرا دسترسی به این شبکه ها برای کسی راحت تر است. آنها باید دسترسی محافظت شده ، شبکه های خصوصی مجازی یا امنیت پروتکل اینترنت را بررسی کنند. [14] گزینه دیگری که آنها دارند ، سیستم تشخیص نفوذ است. این سیستم هشدار می دهد در صورت وجود نفوذ احتمالی. برخی از شرکت ها تله ها یا "نقاط داغ" را برای جلب مردم ایجاد می کنند و سپس می توانند بفهمند چه کسی قصد حمله به آن منطقه را دارد. [14]
رمزگذاری
رمزگذاری ، که در واقع بخشی از رمزنگاری است ، شامل تبدیل متن ها یا پیام ها به کدی است که قابل خواندن نیست. این پیام ها باید رمزگشایی شوند تا برای کسی قابل فهم یا استفاده باشند. یک کلید وجود دارد که داده ها را برای شخص یا شرکت خاصی مشخص می کند. با رمزگذاری کلید عمومی ، در واقع دو کلید استفاده می شود. یکی دولتی و یکی خصوصی. عمومی برای رمزگذاری و خصوصی برای رمزگشایی استفاده می شود. سطح رمزگذاری واقعی قابل تنظیم است و باید بر اساس اطلاعات باشد. کلید می تواند فقط یک اسلاید ساده از حروف یا یک ترکیب کاملا تصادفی از حروف باشد. اجرای این نسبتاً آسان است زیرا نرم افزاری وجود دارد که شرکت می تواند خریداری کند. یک شرکت باید مطمئن شود که کلیدهای آنها در یک مرجع صدور گواهینامه ثبت شده است. [14]
گواهینامه های دیجیتال
هدف گواهی دیجیتالی شناسایی مالک یک سند است. به این ترتیب گیرنده می داند که این یک سند معتبر است. شرکت ها می توانند از این گواهینامه ها به چندین روش مختلف استفاده کنند. آنها می توانند به عنوان جایگزینی برای نام کاربری و گذرواژه استفاده شوند. به هر کارمند می توان این موارد را داد تا از هرجایی که باشد به اسنادی که نیاز دارند دسترسی پیدا کند. در این گواهینامه ها از رمزگذاری نیز استفاده می شود. با این حال ، آنها کمی پیچیده تر از رمزگذاری طبیعی هستند. آنها در واقع از اطلاعات مهم درون کد استفاده کردند. آنها این کار را برای اطمینان از صحت اسناد و همچنین محرمانه بودن و یکپارچگی داده ها که همیشه همراه با رمزگذاری هستند ، انجام می دهند. [14] از گواهینامه های دیجیتال معمولاً استفاده نمی شود
نگرانی ها
در حالی که در مورد مزایای اقتصادی تجارت مجهز به اینترنت مطالب زیادی نوشته شده است ، شواهدی وجود دارد که برخی جنبه های اینترنت مانند نقشه ها و سرویس های آگاه از موقعیت مکانی می تواند در تقویت نابرابری اقتصادی و شکاف دیجیتال نقش داشته باشد. [9] تجارت الکترونیکی ممکن است مسئول ادغام و کاهش مشاغل مادر و پاپ ، آجر و ملات و در نتیجه افزایش نابرابری درآمد باشد. [10] [11] [12] نویسنده اندرو کین ، منتقد دیرینه تحولات اجتماعی ناشی از کار اینترنتی ، اخیراً بر اثرات اقتصادی ادغام از مشاغل اینترنتی تمرکز کرده است ، زیرا این مشاغل از هر دلار فروش تعداد افراد کمتری نسبت به خرده فروشان سنتی استخدام می کنند. [نیاز به استناد]
امنیت
سیستم های تجارت الکترونیکی به طور طبیعی نسبت به سیستم های تجاری سنتی دارای خطرات امنیتی بیشتری هستند ، بنابراین محافظت کامل در برابر این خطرات برای سیستم های تجارت الکترونیکی مهم است. تعداد بسیار بیشتری از افراد از طریق اینترنت به مشاغل الکترونیکی دسترسی دارند تا دسترسی به مشاغل سنتی. مشتریان ، تأمین کنندگان ، کارمندان و افراد دیگر روزانه از هر سیستم خاص تجارت الکترونیکی استفاده می کنند و انتظار دارند اطلاعات محرمانه آنها ایمن بماند. هکرها یکی از تهدیدهای بزرگ برای امنیت تجارت الکترونیکی هستند. برخی از نگرانی های امنیتی مشترک برای مشاغل الکترونیکی شامل خصوصی و محرمانه نگه داشتن اطلاعات مشاغل و مشتریان ، اصالت داده ها و یکپارچگی داده ها است. برخی از روش های حفاظت از امنیت تجارت الکترونیکی و ایمن نگه داشتن اطلاعات شامل اقدامات امنیتی فیزیکی و همچنین ذخیره سازی داده ها ، انتقال داده ها ، نرم افزار ضد ویروس ، فایروال ها و رمزگذاری برای ذکر چند مورد است. [13] [14]
رازداری و محرمانه بودن
محرمانه بودن محدوده ای است که کسب و کارها اطلاعات شخصی را در اختیار سایر مشاغل و افراد قرار می دهد. [15] با هر مشاغل ، اطلاعات محرمانه باید ایمن بمانند و فقط برای گیرنده مورد نظر قابل دسترسی باشند. با این حال ، این مسئله هنگام کار با مشاغل الکترونیکی به طور خاص دشوارتر می شود. ایمن نگه داشتن چنین اطلاعاتی به معنای محافظت از سوابق و پرونده های الکترونیکی در برابر دسترسی غیرمجاز و همچنین اطمینان از انتقال ایمن و ذخیره اطلاعات این اطلاعات است. ابزارهایی مانند رمزگذاری و دیوارهای آتش این نگرانی خاص را در تجارت الکترونیکی مدیریت می کنند. [14]
اعتبار
معاملات تجارت الکترونیکی به دلیل سهولت در تغییر و کپی شدن اطلاعات الکترونیکی ، چالش های بیشتری برای ایجاد اصالت ایجاد می کنند. هر دو طرف در یک معامله تجارت الکترونیکی می خواهند این اطمینان را داشته باشند که طرف مقابل شخصی است که ادعا می کنند ، به ویژه هنگامی که مشتری سفارش می دهد و سپس پرداخت را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد. یک روش معمول برای اطمینان از این امر ، محدود کردن دسترسی به شبکه یا اشخاص معتمد با استفاده از فناوری شبکه خصوصی مجازی (VPN) است. در صورت استفاده از ترکیبی از تکنیک ها ، ایجاد اصالت حتی بیشتر است و این روش ها شامل بررسی "چیزی که می دانید" (به عنوان مثال رمز عبور یا PIN) ، "چیزی که شما نیاز دارید" (یعنی کارت اعتباری) یا "چیزی که هستید" ( امضاهای دیجیتالی یا روش های تشخیص صدا). در بسیاری از اوقات ، در تجارت الکترونیکی ، "چیزی که هستید" با بررسی "چیزی که دارید" (به عنوان مثال کارت اعتباری) و "چیزی که می دانید" (یعنی شماره کارت) ، کاملاً تأیید می شود. [14]
یکپارچگی داده
یکپارچگی داده ها به این س answersال پاسخ می دهد "آیا می توان به هر روشی اطلاعات را تغییر داد یا خراب کرد؟" این منجر به اطمینان می شود که پیام دریافتی با پیام ارسالی یکسان است. یک کسب و کار باید اطمینان داشته باشد که داده ها در حمل و نقل تغییر نمی کند ، چه به عمد یا به طور تصادفی. برای کمک به یکپارچگی داده ها ، فایروال ها از داده های ذخیره شده در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کنند ، در حالی که تهیه نسخه پشتیبان از داده ها در صورت آسیب دیدن داده ها یا تجهیزات ، امکان بازیابی را فراهم می کند. [14]
عدم انکار
این نگرانی مربوط به وجود اثبات در معامله است. یک کسب و کار باید اطمینان داشته باشد که طرف گیرنده یا خریدار نمی تواند وقوع معامله را انکار کند و این به معنای داشتن شواهد کافی برای اثبات معامله است. یکی از راههای رسیدگی به عدم انکار ، استفاده از امضاهای دیجیتالی است. [14] امضای دیجیتالی نه تنها اطمینان از امضای الکترونیکی پیام یا سندی توسط شخص را تضمین می کند ، بلکه از آنجا که امضای دیجیتال فقط توسط یک شخص می تواند ایجاد شود ، همچنین تضمین می کند که این شخص بعداً نمی تواند امضای خود را انکار کند.
فعالان بازار در تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیکی می تواند بین تعداد بسیار زیادی از فعالان بازار انجام شود. این می تواند بین تجارت و مصرف کننده ، افراد خصوصی ، ادارات دولتی یا هر سازمان دیگری مانند NGO ها باشد. این فعالان مختلف بازار را می توان به سه گروه اصلی تقسیم کرد: 1) تجارت (ب) 2) مصرف کننده (ج) 3) اداره (الف) همه آنها می توانند خریدار یا ارائه دهنده خدمات در بازار باشند. نه ترکیب ممکن برای روابط تجاری الکترونیکی وجود دارد. B2C و B2B به تجارت الکترونیکی تعلق دارند ، در حالی که A2B و A2A به بخش دولت الکترونیکی تعلق دارند که بخشی از تجارت الکترونیکی نیز می باشد.
تاریخ
یکی از ارکان بنیانگذار تجارت الکترونیکی توسعه مبادله الکترونیکی داده مبادله الکترونیکی داده (EDI) بود. این سیستم با انتقال دیجیتالی داده ها از یک رایانه به رایانه دیگر ، بدون هیچ گونه مداخله انسانی ، جایگزین نامه های سنتی و نمابر اسناد شد. مایکل آلدریچ به عنوان توسعه دهنده سلف خرید آنلاین در نظر گرفته می شود. کسب و کار اینترنتی در سال 1979 ، این کارآفرین به یک تلویزیون متصل به رایانه پردازش معاملات با یک خط تلفن شد و آن را "خرید از راه دور" یعنی خرید از راه دور نامید. از اواسط دهه نود ، پیشرفت های عمده ای در استفاده تجاری از اینترنت انجام شد. آمازون ، که در سال 1995 راه اندازی شد ، به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد و تبدیل به بزرگترین خرده فروش آنلاین در سراسر جهان شد ، فروش مواد غذایی ، اسباب بازی ، وسایل الکترونیکی ، پوشاک و سایر محصولات. از دیگر داستان های موفق بازارهای آنلاین می توان به eBay یا Etsy اشاره کرد. در سال 1994 ، IBM ، با آژانس خود Ogilvy & Mather ، شروع به استفاده از بنیان خود در راه حل های فناوری اطلاعات و تخصص کرد تا خود را به عنوان رهبر انجام تجارت در اینترنت از طریق اصطلاح "تجارت الکترونیکی" بازاریابی کند. [4] سپس مدیر عامل شرکت لوئیس پنجم گرستنر ، جونیور آماده بود تا یک میلیارد دلار برای بازاریابی این مارک جدید سرمایه گذاری کند. [5]
پس از انجام تحقیقات بازار در سراسر جهان در اکتبر 1997 ، IBM با انتشار یک مقاله هشت صفحه ای در وال استریت ژورنال که مفهوم "تجارت الکترونیکی" را معرفی می کند و تخصص IBM را در زمینه جدید تبلیغ می کند. [4] IBM تصمیم گرفت که اصطلاح "تجارت الکترونیکی" را به این معنا نگذارد که دیگر شرکت ها از این اصطلاح استفاده کنند و صنعت جدیدی ایجاد کنند. [5] با این حال ، این موفقیت بیش از حد موفقیت آمیز بود و IBM برای تمایز دادن خود ، یک کمپین 300 میلیون دلاری در مورد قابلیت های "زیرساخت تجارت الکترونیکی" خود راه اندازی کرد. [5] از آن زمان ، اصطلاحات "تجارت الکترونیک" و "تجارت الکترونیکی" به راحتی قابل تعویض بوده و به بخشی از زبان بومی رایج تبدیل شده اند. [6] طبق ایالات متحده وزارت بازرگانی ، تخمین فروش خرده فروشی تجارت الکترونیکی در Q1 2020 تقریباً 12٪ از کل ایالات متحده را نشان می دهد. خرده فروشی ، در مقابل 4٪ برای Q1 2010. [7]
مدل تجاری
مقاله اصلی: مدل تجاری
تحول به سمت تجارت الکترونیکی پیچیده است و برای موفقیت آن ، نیاز به توازن بین استراتژی ، یک مدل تجاری سازگار (واسطه الکترونیکی ، بازارها) ، فرایندهای صحیح (فروش ، بازاریابی) و فناوری (مدیریت زنجیره تأمین) وجود دارد. ، مدیریت ارتباط با مشتری). . هنگامی که سازمان ها آنلاین می شوند ، آنها باید تصمیم بگیرند که کدام یک از مدل های تجارت الکترونیکی بهترین اهداف را دارند. [8] مدل کسب و کار به عنوان سازماندهی جریانات محصول ، خدمات و اطلاعات و منبع درآمد و منافع برای تأمین کنندگان و مشتریان تعریف می شود. مفهوم مدل تجارت الکترونیکی یکسان است اما در حضور آنلاین استفاده می شود.
مدل درآمد
مقاله اصلی: مدل درآمد
یک م componentلفه اصلی در مدل کسب و کار ، مدل درآمد یا مدل سود است که چارچوبی برای تولید درآمد است. این منبع مشخص می کند که کدام منبع درآمد را باید دنبال کرد ، چه ارزشی را باید ارائه داد ، چگونه قیمت آن را قیمت گذاری می کند و چه کسی ارزش آن را پرداخت می کند. این یک م keyلفه اصلی در مدل تجاری یک شرکت است. در درجه اول مشخص می شود که چه کالایی یا خدماتی برای ایجاد درآمد و راه های فروش محصول یا خدمات ایجاد خواهد شد.
بدون داشتن یک مدل درآمد کاملاً مشخص ، یعنی یک برنامه مشخص از نحوه درآمدزایی ، مشاغل جدید به دلیل هزینه هایی که قادر به حفظ آن نخواهند بود ، به سختی مبارزه می کنند. با داشتن یک مدل درآمد ، یک تجارت می تواند بر روی مخاطب هدف متمرکز شود ، برنامه های توسعه برای یک محصول یا خدمات را تأمین کند ، برنامه های بازاریابی ایجاد کند ، یک خط اعتباری را شروع کند و سرمایه خود را جمع کند.
تجارت الکترونیک
مقاله اصلی: تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی (مخفف "تجارت الکترونیکی") تجارت محصولات یا خدمات با استفاده از شبکه های رایانه ای مانند اینترنت است. تجارت الکترونیکی از فناوری هایی مانند تجارت موبایل ، انتقال وجوه الکترونیکی ، تأمین در مدیریت زنجیره ای ، بازاریابی اینترنتی ، پردازش معاملات آنلاین ، مبادله الکترونیکی داده ها (EDI) ، سیستم های مدیریت موجودی و جمع آوری خودکار اطلاعات استفاده می کند. تجارت الکترونیکی مدرن معمولاً از شبکه جهانی وب حداقل برای بخشی از چرخه عمر معامله استفاده می کند ، اگرچه ممکن است از سایر فناوری ها مانند ایمیل نیز استفاده کند.