کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ شخصی آموزش کسب درامد از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت

وبلاگ شخصی آموزش کسب درامد از اینترنت

راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه بالا

دنیای اینترنت پتانسیل‌های زیادی دارد؛ بخصوص در عرصه کسب و کار . هر فردی فقط با یک کامپیوتر می تواند یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه راه اندازی کند و درآمد اینترنتی داشته باشد. اما نکته مهم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که نیاز به داشتن هیچ تجربه فنی خاصی نیست. در واقع نیازی نیست از نحوه طراحی سایت مطلع باشید یا مهارت کدنویسی داشته باشید. همچنین محل زندگی شما در این کسب و کارهای اینترنتی مهم نیست، می توانید زمانبندی کارها را به صورت دلخواه انجام دهید و حجم کارهای اینترنتی را به میزان موردنظر و متناسب با سرعت دلخواه رشد کسب و کارتان تنظیم کنید. در این مقاله شما را با مدل های کسب و کار اینترنتی آشنا خواهیم کرد

 

 

بعلاوه نیازی به داشتن تجربه بازاریابی اینترنتی یا کار خاصی ندارید. در واقع اینترنت رسانه‌ای دموکراتیک برای کارآفرینی محسوب می شود و می توانید یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه داشته باشید.


بهتر از همه اینکه برخلاف کسب و کارهای سنتی برای شروع کار نیاز به سرمایه ای هنگفت ندارید. در حقیقت به کمک اینترنت و بدون داشتن سرمایه زیادی می توانید کارهای اینترنتی مختلفی را راه اندازی و اداره کنید و این به خاطر وجود سرویس های رایگان مختلفی است که پتانسیل ها را افزایش داده‌اند. یک مثال از کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه این است که می توانید با استفاده از وردپرس و بصورت رایگان یک وبسایت یا وبلاگ راه اندازی کنید. برای کسب درآمد از اینترنت و فروش کالاهای مختلف می توانید از یک وبسایت واسط مثل Amazon یا eBay استفاده کنید. در ازای استفاده از این پلتفرم ها درصدی از درآمد حاصل از فروش به آنها تعلق می گیرد.


موارد ذکر شده تنها نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه هستند. در ادامه پنج مورد از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت با هزینه کم یا بدون هزینه را بررسی می کنیم.

یکی از سایت ها برای دریافت بک لینک کامنتی

دراپ شیپینگ[1]

ایده‌ی کلی در راه اندازی کسب و کار آنلاین به صورت دراپ شیپینگ این است که در این روش شما به عنوان مالک یک کسب و کار اینترنتی کوچک نیازی به نگهداری انباری بزرگ از محصولات مختلف یا سازماندهی تحویل محصولات به مشتریان ندارید.


به این ترتیب هزینه‌های اقتصادی، خطر ماندن اجناس در انبار و به فروش نرفتن آنها و همچنین زحمت مدیریت ارسال سفارشات به سراسر کشور یا دنیا حذف می شود. در عوض با یک شرکت که در زمینه دراپ شیپینگ تخصص دارد، کار می کنید. در این کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، عملکرد به صورت زیر است:


شما محصولات خودتان را در یک وبسایت یا پلتفرم مثل Amazon، eBay یا Etsy لیست می کنید.

هر زمان که یک مشتری خریدی انجام می دهد، شما محصول را با قیمت پایین تر از یک شرکت شخص ثالث (دراپ شیپر که معمولاً یک کارخانه یا عمده فروش است) تهیه می کنید. این فرایند به سادگی ارسال سفارش از مشتری به تولید کننده است که قابلیت اتوماسیون را دارد.

سپس دراپ شیپر محصول را به مصرف کننده ارسال می کند.

همانطور که مشاهده کردید این مکانیزم فوق العاده راحت و آسان است. با دراپ شیپینگ می توانید طیف گسترده ای از محصولات مختلف را عرضه کنید. در عین حال هزینه چنین کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ای فوق العاده پایین است.


اما معایب مدل دراپ شیپینگ چیست؟ در این کار اینترنتی لازم است که شما یک تامین کننده معتبر را پیدا کنید که بتوان برای تحویل محصول به مشتریان به آن اعتماد کرد. در صورتیکه تامین و تحویل سفارش دیر یا لغو شود – یا کیفیت محصول ضعیف باشد – مسلماً مشتری شما را مقصر می داند.


همچنین با توجه به رقابتی بودن این بازار، حاشیه سود – یعنی تفاوت بین قیمت عمده فروشی و میزان قیمتی که شما می توانید برای محصول پیشنهاد دهید – کم است. اما باز هم این گزینه راهکاری ارزشمند برای راه اندازی استارتاپی کم هزینه یا بدون هزینه محسوب می شود.


یکی از راه های برجسته شدن بین رقبا در کسب و کارهای اینترنتی از نوع دراپ شیپینگ ، برچسب گذاری محصولات ارائه شده است. به این ترتیب برند کالا متفاوت شده و می توانید با ارائه‌ی برند خودتان کمتر درگیر رقابت شده و رقابت شما فقط در زمینه قیمت خواهد بود.


در مجموع اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، با سیستم دراپ شیپینگ دارید، لازم است وبسایت های شخص ثالث را برای همکاری (مثل Amazon) بخوبی بررسی کنید و چگونگی کسب درآمد اینترنتی در این پلتفرم ها را آموزش ببینید تا بتوانید به کسب و کار اینترنتی تان رونق بدهید.


بازاریابی پورسانتی یا رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

بازاریابی پورسانتی یا رابطه‌ای تقریبا شبیه دراپ شیپینگ است اما یکسری تفاوت کلیدی بین این سیستم ها وجود دارد. در این مدل از تجارت الکترونیک ، باز هم نیازی نیست که محصولات خودتان را انبار کنید و نیازی به نگرانی درباره تحویل محصولات به مشتریان ندارید.


در مجموع شما یک حوزه‌ی سودآور را برای کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه خودتان انتخاب کرده و بعد یک شریک برای خودتان انتخاب می کنید که تولیداتی در این حوزه داشته باشد. چند مورد از محبوب ترین وبسایت های فروش رابطه ای عبارتند از: Clickbank.com، Amazon.com و CJ Affiliate متعلق به شرکت  Conversant(که قبلاً Commission Junction نام داشت) از این نوع کسب و کار اینترنتی در ایران می توان دیجی کالا را نام برد. همچنین در این وبسایت ها انواع محصولات اطلاعاتی دیجیتال (مثل کتاب الکترونیک، فایل صوتی و فایل ویدیویی) یا فیزیکی مختلف عرضه می شود.


در این سیستم شما محصولات را مثلاً در وبسایت یا وبلاگ خودتان برای فروش عرضه می کنید. هر محصول یک لینک منحصر بفرد به اکانت شما در این سیستم فروش رابطه‌ای دارد.


هر بار که مشتری روی این لینک کلیک کند برای بررسی و خرید وارد سبد خرید و وبسایت شریک شما می رود. در صورت انجام خرید، این خرید ثبت شده و شما مبلغی را به عنوان کمیسیون یا پورسانت دریافت می کنید. این مبلغ بسته به شرایط همکاری و نوع محصول ارائه شده متفاوت است و گاهی از 5 تا 25 درصد یا حتی 50 درصد و بیشتر هم متفاوت است. در این نوع کسب درآمد از اینترنت میزان ریسک و خطر از جانب شما محدود است و شما هیچ سرمایه گذاری انجام نمی دهید.


این مطلب را هم بخوانید  چهار دلیل برای اثبات برتری کسب و کار اینترنتی نسبت به سایر کسب و کارها

تنها کاری که شما باید انجام دهید بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ محصولات و متقاعد کردن مشتریان برای خرید است (از طریق شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ ، وبلاگ نویسی یا هر روشی که استفاده می کنید).در این مدل کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، همین که مشتری روی لینک کلیک می کند مسئولیت شما به اتمام می رسد. در واقع شما هیچ وظیفه ای در زمینه تحویل محصولات، پاسخ دادن به پرسش های مشتریان و نیاز به نگه داشتن کالا و انبار کردن موجودی ندارید.


در واقع تمام کار اینترنتی که شما باید در این مدل انجام دهید تمرکز بر روش های رایگان و غیررایگان جهت بازاریابی اینترنتی محصولات است.


وبلاگ نویسی

در این روش کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه که یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی می باشد ، در صورتیکه به یک موضوع خاص علاقه دارید یا مهارت و تجربه ای خاص دارید می توانید با کار در منزل و از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید. با استفاده از سرویس های وبلاگ نویسی مثل Blogger می توانید به صورت کاملا رایگان وبلاگ خودتان را راه اندازی کنید. همچنین می توانید با هزینه ای کم یک سایت برای خودتان راه اندازی کرده و به این ترتیب میزبانی مطالبتان را با روشی مطمئن تر انجام دهید.


شاید این طور تصور کنید که وبلاگ نویسی که یک نوع کسب و کار اینترنتی در منزل می باشد، فقط شامل نوشتن مطالب مختلف است. البته در صورت تمایل می توانید فقط همین کار را انجام دهید. اما باید دقت کنید که وبلاگ نویسی فقط نقطه شروع کار محسوب می شود. می توانید عکس، ویدیو و لینک سایت های دیگر را پست کنید و یا اخبار و مقالات مختلف را بازنشر کنید. در مجموع می توانید از هر نوع مطلبی که به حوزه‌ی کاری خودتان مرتبط باشد، استفاده کنید.


اما محتوای تولیدی باید چطور باشد؟ پاسخ این سوال شامل هر چیزی می شود که برای مشتری جذابیت دارد. موضوعاتی که چگونگی انجام یک کار یا رسیدن به هدفی را شرح می دهند، لیست های تاپ 10، بحث و بررسی روند فعلی صنعت، مقالات شامل نکته و ترفند و غیره. در مجموع فقط لازم است محتوایی مفید عرضه کنید و ایده های وبلاگ نویسی بسیار زیاد و متنوع هستند.


از جمله روش های کسب درآمد اینترنتی از این طریق عبارتند از:


گوگل ادسنس (Google AdSense): با ثبت نام در این سیستم، تبلیغاتی به فرم پرداخت به ازای کلیک در وبلاگ شما نمایش داده می شود. هر زمان که فردی روی این تبلیغات (که مرتبط با حوزه فعالیت شماست) کلیک کند، مبلغی به حساب شما واریز می شود .هر چند این مبلغ زیاد نیست اما کم کم جمع شده و افزایش پیدا می کند.

شبکه های تبلیغات وبلاگی: یکی دیگر از گزینه ها کار با شبکه های تبلیغات وبلاگی مثل Blogads و نمایش تبلیغاتی به صورت بنر در وبلاگ است.

بازاریابی رابطه‌ای یا پورسانتی: بازاریابی پورسانتی که پیش از این به آن اشاره کردیم به این صورت است که شما لینک تبلیغ محصولات فرد دیگری را در وبلاگ خودتان قرار می دهید و هر بار که فردی خریدی انجام می دهد مبلغی به عنوان کمیسیون به شما تعلق می گیرد. با استفاده از یک وبلاگ می توانید تبلیغات را بین محتوا قرار داده و با آن ترکیب کنید تا احتمال فروش افزایش پیدا کند. برای مثال می توانید یک نظرسنجی راجع به محصولات راه اندازی کنید – که محتوای خیلی مفیدی است – و لینک محصولات شرکت همکارتان را در بین آن قرار دهید.

در ادامه نکاتی برای وبلاگ نویسی موفق که یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه می باشد، مطرح می کنیم که رعایت آنها کمک می کند تا مردم بتوانند وبلاگ شما را  که یکی از انواع کسب و کارهای اینترنتی می باشد را پیدا کنند – و مرتب به آن سر بزنند. نکات زیر کلید جذب بازدیدکننده و تبدیل وبلاگ به یک منبع کسب درآمد اینترنتی واقعی است.


محتوایی مفید و جذاب تولید و عرضه کنید. اگر وبلاگتان برای بازدیدکننده ها خسته کننده باشد یا مطالب آن نو و جدید نباشد و بتوان آن ها را همه جا پیدا کرد، مسلماً کمتر کسی تمایل به خواندن آن پیدا می کند.

مطالب را به صورت منظم منتشر کنید. توجه داشته باشید که مخاطبین شما مدام منتظر مطالب جدید هستند بنابراین مقالات، ویدیوها یا هر محتوای دیگر را به صورت یکپارچه و منظم منتشر کنید. می توانید روزی یکبار یا سه بار در هفته مطلب جدید منتشر کنید. در هر صورت سعی کنید یک زمانبندی منظم داشته باشید. انتشار مطالب به صورت تصادفی و نامنظم باعث از دست دادن مخاطبین می شود.

باهوش باشید. هر چند قرار است وبلاگ شما منبع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه باشد، اما سعی نکنید مرتب در حال سخنرانی فروش باشید. تمرکز شما باید تولید محتوایی مفید باشد که باعث شناخته شدن، محبوبیت و افزایش اعتماد مردم به شما شود. در این صورت طبیعتاً مخاطبین روی تبلیغات اینترنتی شما کلیک کرده یا محصولات توصیه شده را خریداری می کنند.

با پیروی از توصیه های بالا می توانید توجه موتورهای جستجویی مثل گوگل که سعی دارند سایت هایی با محتوای مفید و مرتبط را در بالای نتایج جستجو قرار دهند، را جذب کنید. کل هدف بازاریابی محتوا هم همین موضوع است.


این مطلب را هم بخوانید  8 نوع کسب و کار اینترنتی که همین امروز می‌توانید شروع کنید!

با یک آموزش رایگان کسب و کار اینترنتی می توان وبلاگ نویسی را در عرض کمتر از یک ساعت شروع کرد. اما ایجاد روابط موردنیاز و درآمدزایی نیاز به زمان دارد و درصد کمی از افراد در نهایت محصولات شما را خریداری می کنند.


ویدیوی زنده

حتما شما هم بارها به یوتیوب سرزدید. یوتیوب یکی از محبوب ترین وبسایت های دنیاست که روزانه بیشتر از 1 میلیارد کاربر در آن به تماشای میلیون ها ساعت ویدیو می پردازند. که مسلماً تمام این ویدیوها مربوط به سرگرمی و تفریح نیستند.


یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه این است که می توانید از مخاطبین یوتیوب برای کسب درآمد اینترنتی واقعی استفاده کنید. دقت کنید که قرار نیست یک ویدیوی پربازدید در سطح جهانی تولید کنید، هر چند این اتفاق هم مثبت است. اما در کل لازم است یک استراتژی اثبات شده برای حداکثر کردن تعداد بازدید ویدیوهای خودتان طبق یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. همچنین لازم است محتوایی مفید و کاربردی تولید کنید که مردم تمایل به مشاهده آن داشته باشد. این نکته برای طیف گسترده ای از مشاغل، صنایع مختلف و کارهای اینترنتی صدق می کند. برای انتخاب موضوع هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید هر موضوع مناسبی را انتخاب کنید از ویدیوهای آموزشی گرفته تا بحث و بررسی موضوعات مهم و پرطرفدار در حوزه کاری خودتان و غیره.


به این ترتیب می توانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید. پس اولین مرحله ایجاد یک اکانت در یوتیوب و آپلود ویدیو است. بعد از این کار می توانید کسب درآمد را از طریق تنظیمات یوتیوب شروع کنید. با استفاده از این تنظیمات می توانید کاری کنید که گوگل آگهی های تبلیغاتی کوچکی را در ویدیوهای شما قرار دهد که احتمالا خود شما هم چنین تبلیغاتی را در ویدیوهای مختلف یوتیوب مشاهده کرده اید. وقتی بازدیدکنندگان روی چنین تبلیغاتی کلیک کنند، مبلغی به شما تعلق می گیرد.


نکاتی برای تولید ویدیوهایی حرفه ای (بدون نیاز به تجهیزات حرفه ای و گران قیمت):


می توانید از دوربین تلفن هوشمندتان یا یک دوربین ساده استفاده کنید. اما حتما بررسی کنید که نورپردازی خوب باشد تا چهره شما و تمام عناصر داخل تصویر بخوبی قابل مشاهده و واضح باشند.

کیفیت صدا را بررسی کنید. علاوه بر بررسی وضوح و کیفیت صدا دقت کنید که سر و صدای مزاحم از جمله صدای کولر، ساخت و ساز اطراف و غیره در ویدیو وجود نداشته باشد.

از نرم افزارهای ویرایش تصویر ساده مثل iMovie برای درج عنوان در شروع ویدیو و ویرایش قسمت های مشکل دار استفاده کنید.

مهم تر از همه بخاطر داشته باشید که نیازی به تولید ویدیوهایی پر زرق و برق وجود ندارد و ویدیوهای شما می توانند کاملاً ساده باشند. فقط لازم است محتوایی مفید عرضه کنید که جذاب و سرگرم کننده باشد.


همچنین برای حداکثر میزان مخاطبین ویدیوهای خودتان حتماً آنها را در صفحات تجاری خودتان در توییتر، فیسبوک، وبلاگ و سایر کانال ها منتشر کنید.


علاوه بر کسب درآمد تبلیغاتی از طریق ویدیوهای یوتیوب، می توانید از کانال یوتیوب خودتان برای هدایت ترافیک به سمت سایت تان استفاده کنید تا بازدیدکنندگان نظرات مختلف راجع به محصولات را در سایتتان خوانده، روی تبلیغات سایتتان کلیک کنند یا حتی در لیست گیرندگان ایمیل شما ثبت نام کنند تا بتوانید از طریق ایمیل هم کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.


محصولات اطلاعاتی

داشتن یک کسب و کار اینترنتی ضرورتا به معنای فروش اجناس فیزیکی نیست. در واقع عرضه محصولات اطلاعاتی دیجیتال هم یکی از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای کسب درآمد از اینترنت است. روش های بسیار زیادی برای تولید محصولات اطلاعاتی وجود دارد که محبوب ترین آنها عبارتند از:


صوت: مصاحبه، دوره آموزشی، کنفرانس راه دور ضبط شده یا هر نوع محصول صوتی دیگری

ویدیو: کنفرانس ویدیویی ضبط شده، مصاحبه، آموزش

متن: کتاب الکترونیک، دفترچه راهنما، راهنمای سفر

در انتخاب هر یک از این گروه ها می توانید خلاقیت به خرج داده و محتوایی با هر قالب و نوعی تولید کنید؛ البته به شرطی که این محتوا مفید و جذاب باشد.


به هر روشی که این کار را انجام دهید، درآمدی ثابت خواهید داشت. چون شما این محصولات را برای فروش در سایتتان قرار می دهید و مشتری می تواند هر زمان از روز یا شب آنها را دانلود می کند. تنها کار لازم این است که بصورت دوره ای بررسی کنید چه موضوعات یا چه نوع محتوایی فروش بیشتری داشته و تلاش کنید محصولاتتان را در همان راستا تولید کنید.


خلاصه مقاله کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

نکته مهم برای فعالیت در انواع کسب و کار اینترنتی این است که اول از همه بازاری را انتخاب کنید که سودآور باشد. همیشه به روند فعلی بازار و محصولات پرطرفدار دقت داشته باشید، لیست محصولات پرفروش را در وبسایتهایی مثل Amazon چک کنید و به نظرات و بحث‌های افراد در شبکه های اجتماعی دقت کنید.


یکی از نکاتی که لازم است به خاطر داشته باشید این است که نیازی نیست خودتان را فقط به یکی از این روش‌ها محدود کنید. کار را با یکی از این انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی شروع کرده و بعد از مدتی در صورت امکان سعی کنید راههای درآمدی جدیدی ایجاد کنید. به این ترتیب میزان درآمد شما رشد پیدا می کند و در صورت ایجاد مشکل در یکی از این راه های کسب درآمد ، می توانید به راحتی آن را کنار بگذارید.


 


[1]  سیستم Dropshipping یک روش مدیریت زنجیره تامین است که در آن، خرده فروش اجناس را در انبار نگه نمی‌دارد بلکه به جای این کار، تنها سفارش را از مشتری می‌گیرد و با تولید کننده و یا عمده فروش ارتباط برقرار می‌کند و تولید کننده جنس را به مصرف کننده نهایی ارسال می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.