تعریف بک لینک
فرهنگ لغت SEO - تعریف بک لینک (BL)
بک لینک پیوند ورودی است (در یک صفحه وب). بک لینک های یک صفحه وب ، همه پیوندهایی هستند که به آن صفحه "اشاره می کنند" ، خواه این پیوندها از وب سایت های خارجی یا صفحات داخلی باشد.
اهمیت بک لینک برای سئو
به بیان ساده تر: هرچه تعداد بیشتری بک لینک برای یک صفحه وب دریافت کند (از صفحات "کیفیت خوب") هرچه "محبوبیت" آن بالاتر باشد ، احتمال ارجاع مناسب آن بیشتر است. تعداد بک لینک ها فقط یک معیار است.
به عبارت دقیق تر ... در سال 2019 ، "کیفیت" بک لینک ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تا مقدار بک لینک. برای بهینه سازی ارجاع آن ، هدف این است که سعی کنید از سایت های معروف بک لینک بدست آورید (لینک برگشت از Lemonde.fr تأثیر بسیار بیشتری نسبت به بک لینک از وبلاگ ناشناخته پسر عموی کوچک شما خواهد داشت) و که با موضوعی نزدیک به شما سروکار دارند.
بک لینک: متن پیوند ("لنگر" آن)
متن پیوند (متنی که روی آن کلیک می کنید "پیوند دهنده" پیوند است) برای سئو بسیار مهم است. در حالت ایده آل ، این متن باید با کلمه کلیدی صفحه هدف مطابقت داشته باشد. اگر قصد خرید و فروش بک لینک را دارید
اینجا کلیک کنید
به عنوان مثال ، اگر پیوند به صفحه ای اشاره دارد که مربوط به یک شرکت استخدام است ، داشتن متن مانند این ترجیح داده می شود:
"دانش فنی شرکت استخدام ما را کشف کنید"
به جای
"برای کشف دانش شرکت استخدام ما ، اینجا کلیک کنید" (کلمات "اینجا را کلیک کنید" چیزی در سطح ارجاع شما نیست).
برای بهینه سازی ارجاع دادن خود بر روی یک کلمه کلیدی خاص ، ترجیح داده می شود پیوندهای متنی (پیوندهای فرامتن) را به جای پیوندهایی که روی تصاویر قرار دارند ، ترجیح دهید.
لنگر متن: مراقب بهینه سازی بیش از حد باشید
شما باید از داشتن لنگر متنی یکسان برای تمام بک لینک هایی که به یک صفحه نشان می دهند ، خودداری کنید. این برای Google مشکوک به نظر می رسد.
طول می کشد تا "چرخش لنگرها" انجام شود تا "netlinking" طبیعی به نظر برسد. اگر به عنوان مثال می خواهید مراجعه به صفحه خود را برای یک کلمه کلیدی مانند "شرکت استخدام پاریس" بهینه کنید ، باید به دنبال لینک (بک لینک) در لنگرهایی مانند "شرکت استخدام پاریس" باشید مطمئناً ، بلکه "شرکت استخدام" ، "شرکت استخدام در پاریس" ، "متخصص استخدام" ، و همچنین لنگرهایی که به هیچ وجه بهینه نشده اند ، حتی فقط URL صفحه را ببینید.
بک لینک: صفحه ایده آل برای ایجاد پیوند
در حالت ایده آل ، صفحه اصلی (صفحه ای که پیوند شما در آن قرار دارد):
با موضوعی مطابق با صفحه هدف سروکار دارد (برای مثال در شرکت استخدام ، ایجاد پیوند از سایتی که با استخدام کار می کند ، HR ... پیوندی از وبلاگ دستور العمل های آشپزخانه چیزی نمی آورد ، یا نه زیاد)
دارای شهرت خوب ، "شاخص محبوبیت" خوب است (رتبه صفحه در صفحه اصلی .... حتی "رتبه صفحه" توسط گوگل مدتهاست که ابلاغ نشده است ، ما می توانیم خودمان را بر اساس شاخص های نوع "Trust Flow" را که توسط ابزار Semrush ارائه شده است تایپ کنید).
پیوندهای خروجی زیادی ندارد
پیوندها را سخت و سخت دنبال کنید
برای تأثیر مطلوب بر SEO شما ، پیوندها باید "سخت" (پیوند "مستقیم" باشند که از طریق اسکریپت تغییر مسیر هدایت نشوند) و dofollow باشند. در واقع ، برخی از پیوندها می توانند به عنوان "nofollow" رمزگذاری شوند و در این حالت ، محبوبیت صفحه هدف را بهینه نمی کنند.